Tράπεζα κειμένων
Η τράπεζα κειμένων αποτελεί μια συλλογή αυθεντικών κειμένων, γραπτών και προφορικών, τα οποία προέρχονται από ποικίλες έντυπες και ηλεκτρονικές πηγές. Η συλλογή αυτή έχει ως στόχο να εμπλουτίσει το εκπαιδευτικό υλικό των διδασκόντων την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα και να στηρίξει κατ’ επέκταση το εν γένει εκπαιδευτικό τους έργο, δηλαδή το σχεδιασμό και δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, τη χρήση του στη διδακτική πράξη αλλά και στη διαδικασία της αξιολόγησης. Λιγότερα « Στο πλαίσιο αυτό, η τράπεζα κειμένων συνιστά πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των διδασκόντων, αφού αποτελεί μια πλούσια πηγή ενδεικτικών κειμένων ποικίλου περιεχομένου που έχουν επιλεγεί με συγκεκριμένα κριτήρια για μαθητές διαφορετικών γλωσσικών επιπέδων και ηλικίας. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει μεγάλη ποικιλία κειμενικών ειδών, καθώς τα κείμενα είναι άρθρα, δοκίμια, επιστολές, οδηγίες, συνεντεύξεις, ραδιοφωνικές εκπομπές, κλπ. Στην περίπτωση των κειμένων που αφορούν μαθητές χαμηλών επιπέδων, αυτά είναι δυνατόν να έχουν γραφτεί ειδικά για την τράπεζα κειμένων ή να βασίζονται σε αυθεντικά κείμενα στα οποία έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις απλοποίησης. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών διδασκόντων και μαθητών, τα κείμενα κατηγοριοποιήθηκαν ανάλογα με το επίπεδο της γλωσσικής τους δυσκολίας και ανάλογα με τη δεξιότητα για την οποία προτείνονται. Τα επίπεδα ελληνομάθειας είναι τα ακόλουθα: Α1 (για παιδιά), Α1 (για εφήβους και ενηλίκους), Α2, Β1, Β2, Γ1, Γ2 και Α2 για ειδικούς επαγγελματικούς σκοπούς, ενώ οι δεξιότητες είναι κατανόηση γραπτού λόγου, κατανόηση προφορικού λόγου, χρήση γλώσσας (μόνο για τα επίπεδα Β2, Γ1 και Γ2). Κάθε κατηγορία περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό γραπτών και προφορικών κειμένων με πλούσια και ποικίλη θεματολογία. Για ακόμη μεγαλύτερη διευκόλυνση των διδασκόντων, τα κείμενα έχουν επισημανθεί με πρόσθετες πληροφορίες, όπως (α) λέξεις-κλειδιά, (β) τύπο δραστηριοτήτων και εξεταστικών θεμάτων που θα μπορούσαν να σχεδιαστούν, (γ) θεματικό πεδίο (προσωπικό, δημόσιο, επαγγελματικό, εκπαιδευτικό), (δ) είδος κειμένου (άρθρο, δοκίμιο, λογοτεχνικό, ιστορικό, θεατρικό, περιγραφικό, λαογραφικό, κτλ.), (ε) επίπεδο ύφους (φιλικό ή τυπικό) και (στ) έκταση του κειμένου. Για όλα τα κείμενα παρατίθεται η πηγή, ο συγγραφέας και η ημερομηνία δημοσίευσής του. Επιπλέον, όσον αφορά τα κείμενα που προτείνονται για την κατανόηση προφορικού λόγου, δίνονται συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τους/τις ηθοποιούς (αντίστοιχος αριθμός ανδρών και/ή γυναικών) που μπορεί να εμπλακούν στην εκφώνηση και απόδοση του συγκεκριμένου κειμένου.